Nemen tjaaaaa

Fick lite lust att blogga, får se hur länge det håller i sig haha. Just nu befinner jag mig i Mariestad, ska bo här i tre veckor för att jobba på stadshotellet här. Kommer servera och plocka disk på kvällarna. Gjorde mitt första pass igår och det gick ju ganska bra. I början var det lite jobbigt för vi fick ingen information om vad vi skulle göra elelr något men senare på kvällen när folk hade börjat ätit färdigt och druckit upp sin öl fanns det en del att göra. Fick avsluta kvällen med att städa toan, blääää. 

Vad händer annars då? Har precis kommit hem efter mina fyra veckor i Göteborg. Gjorde min praktik där på en pr/reklambyrå. Det var kul och jag fick lära mig en del nya saker. Kändes lite tråkigt att lämna Göteborg, efter fyra veckor hade man ju börjat trivas riktigt bra och faktiskt hitta lite i staden till skillnad från första veckan när jag kom ner dit. Men det var ändå skönt att få komma hem, dock var jag bara hemma två dagar innan jag åkte hit. Hann ändå med lite grejer hemma och om tre veckor är jag hemma igen, och det ska bli skönt faktiskt. Bara vara hemma och träffa mina kompisar, Var evigheter sen jag träffade de flesta, hann bara träffa Julia under den korta tiden som jag var hemma men förhoppningsvis kommer tjejerna från klassen ner och hälsar på mig i helgen. Om nån av er tjejer läser det här: KOM HIT!!! Jag blir ledsen annars ;)

Förstår inte riktigt vad folk som bor i Mariestad gör, är så liten stad och i princip inga affärer eller andra grejer som man kan göra. Fast i och för sig om man har kompisar och sånt här så är det väll lite skillnad. Då kan man alltid hitta på nått hehe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback